یادم میاد وقتی تازه طلبه شده بودم موهای سرم را کوتاه کرده بودم.وقتی که به خانه رفتم,دائی من,لب و لوچه اش را آویزان کرد وبا اشاره به من گفت:این چه قیافه ای است که برای خودت درست کرده ای؟

و پدرم به من گفت:من ندارم خرج تورا بدهم حتی دیگران میگفتند از خر شیطان بیا پایین و طلبگی را رها کن و چون دوست داشتم طلبگی را,لذا رها نکردم وروی همین اصل بود که پدرم مدتی با من قهر کرد,ولی این موارد ذره ای در من اثر نکرد و استقامت می کردم.

مهم این است که استقامت داشته باشی اگر استقامت کنی ملائکه هم بر تو نازل می شوند:ان الذین قالو ربنا الله ثم استقامو تتنزل علیهم الملائکه ان لا تخافوا و لا تحزنوا.

بعضی اصلا نمی گذارند فرزندشان طلبه شود....

آیت الله حاج شیخ محمد تقی بروجردی وقتی پدرشان فوت کرد او را در خواب دیدند, پدرشان گفت:ما هنوز در این عالم گرفتاریم زیرا در اوائل طلبگی تو نمی گذاشتم به حوزه بروی و سخت می گرفتیم واین در حالی بود که ایشان مجتهد شده بود.

چرا بعضی پدر مادر ها این طورند.نقل میکنند اهل علمی, به فرزندش گفته بود اگر طلبه شوی تو را عاق می کنم.اینها جواب خدا و پیغمبر را چه می دهند؟ این وقایع وروایت ها را برای پدر مادر ها بگویید تا قدری بیدار شوند وشما به خاطر این سخت گیری ها وتوهین ها هیچ ناراحت نباشید وبدانید که برترین اعمال سخت ترین آنهاست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :

موضوع :
علما و روحانیون ,   ,